onsdag 2 november 2011

Det var ett tag sedan

Hej! Det var ett tag sedan..
Bloggen har fått ligga på is ett tag. Jag har mycket att stå i. Dagarna är nästan proppfulla! Studierna tar upp mycket av den tiden. Jag har min första tenta på måndag, försöker vara effektiv till dess. Omvårdnadens grunder 15hp är kursen jag läser nu. Det är väldigt intressant men ämnet är otroligt brett så det finns o läsa om man vill det ;)
Längtar tills jag får lägga dessa 3 tjocka böcker på hyllan, det är tungt att kånka på fram o tillbaka. Sedan känner jag mig ganska färdig och klar med den här kursen!

I kväll ska jag göra ett avbrott med plugget och gå på bio med 5 av mina klasskompisar (Umetjejerna), vi ska se En Dag så jag hoppas den är bra.

Min så kallade träning är ett minne blott känns det som. Vad hände? Jag har inte mycket tid över till något som heter träning. När Erik jobbar kväll är det nästan omöjligt att komma i väg själv. Tycker dessutom inte om att springa på kvällen när det är så mörkt. Tack o lov så har E nu fått ett dag jobb med NORMALA tider! Det känns helt underbart! Vi kommer kunna umgås hela familjen på kvällen, E kan åka i väg o träna, jag kan åka i väg o träna. Visst låter det bra? Nu finns det inga ursäkter längre :)

Ronja våran finaste tjej utvecklas med raketfart! Jag älskar att stå och "tjuvlyssna" när hon leker på sitt rum. Hennes lekar/rollspel hon har med dockorna är så underhållande att lyssna på. Hon låter så lillgammal!

Nej, nu är det dags att återgå till plugget igen. En kaffe på det vore inte helt fel!

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka! Har saknat dej. Kul med Eriks jobb! Vi måste ses snaaaart

    SvaraRadera
  2. Så himla skönt för er att Erik fått ett nytt jobb! :)
    /Hannah

    SvaraRadera