måndag 14 november 2011

Artikel granskning

Ikväll har jag suttit med 1 lång engelsk artikel som ska granskas. Kul? Nej denna kurs är inte det roligaste jag gjort. Det är roligare än matte men inte mer än det. Anledningen till att det inte är det roligaste är bland annat för att det är så svårt, många nya ord/begrepp, kursen är kort och intensiv, böckerna är rätt tråkiga att läsa. Mycket text och inga bilder.
I morgon fortsätter jag med det jag slutade ikväll, en till artikel ska granskas innan jag är färdig, dessutom tänkte jag plöja igenom 8 kapitel, kolla igenom mina anteckningar från de streamade föreläsningarna. Jag är inte sysslolös! Tack o lov har vi egna studier tisdag, onsdag och torsdag. Effektivitet är min målsättning under dessa dagar. I morgon tänkte jag sitta hemma o plugga, vilket inte brukar passa mig (jag är inte så disciplinerad på hemmaplan) ... Fast nu ska jag visa att jag är bättre än så!

Om mindre än två veckor sitter vi på planet ner till Kanarieöarna! Vi längtar så himla mycket!
värme sol bad mormor/mamma kvalitetstid är några saker vi ser fram emot. Det blir inte lika mycket "semester" för mig denna gång eftersom anatomi-boken hänger med. Jag ska försöka hinna läsa en del innan (när jag nu ska hinna det) så jag får njuta extra mycket av lite "ledighet".

Nu är det dags att stänga igen denna dator, har suttit alldeles för länge framför den idag.

Bjuder på det finaste Vi har - frökenBus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar