tisdag 27 september 2011

VFU

På måndag går jag ut på min första VFU (verksamhetsförlagd utbildning), det känns sjukt skoj! Den första praktiken är inom äldre vården och där jag ska vara är det äldre med demens, äldre med många sjukdomar som behöver personaltät vård och äldre som rehabiliteras. Har aldrig jobbat inom äldre vården så det känns jättespännande!

Inser att det kommer vara tio gånger så mer plugg, eftersom det är en del uppgifter som ska göras under praktiken, loggbok ska skrivas, sedan får jag inte glömma bort den skriftliga tentan i november + examinationsuppgiften som jag skriver ihop med Sandra och Ida som för övrigt är två kanontjejer!
Jag kan säga att jag har o göra..

På torsdag åker vi upp till stugan och då följer böckerna med ;)

2 kommentarer:

  1. Vi har dom sötaste barnen! Vi måste fota alla kramar :-) kram från frisörstolen

    SvaraRadera
  2. Jaa jag såg det! Hmm..barnen skulle säkert gilla det ändå..tror jag.. :)

    SvaraRadera