tisdag 13 september 2011

Egna studier.

Godmorgon! Igår kan man säga att det var min första riktiga dag på skolan, med riktiga lektioner. Första kursen är omvårdnadens grund. En intressant kurs, jag känner igen mig en hel del och kan relatera mycket till mina år inom vården, vilket jag är tacksam för nu att jag gjort.

Jag lånade även boken Ro utan åror som jag ska redovisa om efter några veckor. Idag ska jag försöka läsa ut den. Vi har egna studier idag, så jag sitter på hemmaplan och läser. Har väldigt mycket att läsa. Men det är så himla kul. Klassen jag hamnat i verkar riktigt bra, i alla fall gänget jag sitter med. Vi är 6 brudar som pendlar från Umeå. Skönt att inte vara ensam. Jag kom hem 17.30 igår och så kommer mina dagar att se ut när jag är i skolan en "normal" dag. Förhoppningsvis ska tågen gå oftare framöver och då blir dagarna inte lika långa.

Om en timme ska busfröet lämnas på förskolan. Idag får hon en lagom dag på föris, jag hämtar henne vid 15. Till dess ska jag vara effektiv! Men en löprunda ska jag allt hinna med fast regnet öser ner. Finns inga dåliga kläder.. (dock har jag ingen bra löparjacka).

Igår fick jag beställningen från IKEA, besviken blev jag när jag öppnade paketet. En sak saknades!!! Idag ska jag ringa dit och höra vart resten av sakerna är..

Dags att klä stumpan!

1 kommentar:

  1. Fin blogg!
    Ro utan åror, visst är den bra och gripande?
    Roligt att det funkar bra att pendla även om det blir lite mer besvärligt, men hoppas du får gå i Umeå framöver :)

    SvaraRadera