lördag 10 september 2011

Det blir en del pusslande för oss nu.

Lillan sover sedan en stund tillbaka. Jag sitter och kollar igenom buss/tåg tider. Det är mycket pusslande nu när det blir pendling för mig. Vissa dagar blir långa för både mig och fröken fialotta. Jag är så van att hämta henne strax efter 15 på dagarna. Nu blir det annorlunda, E kommer att få hämta henne när han slutar, vid 17. R trivs så bra på förskolan så det känns ändå helt okej. Dessutom får hon inte lika långa dagar när jag ej är i skolan. Men det är klart att det känns lite jobbigt..

Samtidigt är jag så himla glad att jag kommit in på skolan. Jag har kommit in på sjuksköterskeprogrammet. Det tog faktiskt några dagar att inse faktum! Vägen hit har varit lång och jobbig. 3 kurser + 3 högskoleprov senare är jag nu inne på rätt spår! Yes! Nu med facit i handen så var det värt varenda mattetal (som jag kämpat med både maB+C) och alla högskoleprov.
Jag lever med måttot att aldrig ge upp! Jag vill tacka min fina familj och mina fina vänner som peppat och hjälpt mig efter vägen. Ni är guld värda!



2 kommentarer:

  1. Underbart med din kämpar-anda, och du är så värd belöningen nu! Kul att du börjat blogga igen, tycker det är roligt att kika in :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har en ny blogg och GRATTIS till att du kommit in på utbildningen! Kram på er :)

    SvaraRadera