onsdag 21 september 2011

Intensiv dag

Jag startade dagen med att sitta i tandläkarstolen i nästan 3 timmar!!! Väldigt lång tid, en ny tid är nu bokad i slutet av oktober så jag hoppas att dom kan lösa mina problem..

Efter sjukhusbesöket mötte jag upp Melissa för en smarrig lunch och lite surr. Vi gick sedan till ub (universitetsbiblioteket) och pluggade. Jag satt där till 16 tiden då lilla familjen hämtade upp mig.

Till middag gjorde vi en jättegod kycklinglasagne med bl.a. chevré och sparris i. Efter många om och men tog jag på mig träningskläderna och joggingskorna o for ut på en 5 km runda. Riktigt härligt när jag väl klarat distansen, mitt knä kände jag dock av en aning men eftersom jag tog det så pass lugnt så gick det över. Tack och lov! (är livrädd att få tillbaka smärtan i knät).

Nu har jag just "redovisat" för Erik. I morgon har jag mitt första litteraturseminarium. Känns spännande och lite nervöst..
På fredag ska vi vara på KTC (klinisk träningscentra) vilket känns riktigt skoj. Vi kommer vistas där en hel del under utbildningen. En väldigt positiv sak är just allt praktiskt som vi får göra. Fortfarande så tycker jag att det är grymt roligt att plugga! Det är otroligt mycket läsning (i alla fall på den här kursen som innefattar 15hp) men det är väldigt intressant läsning! Jag är verkligen nöjd över min tillvaro. Jag känner sådan lycka att jag får läsa till något som intresserar mig så mycket!

Dags att packa inför morgondagen!

Sovgott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar