onsdag 12 oktober 2011

Trotsen har flyttat in på riktigt.

Jag älskar att sitta och titta på bilder, speciellt bilder på Ronja och hennes utveckling för varje månad. Den här bilden är från oktober för 1 år sedan. Tänkt vad tiden går fort. Vår lilla STORA tjej som nu är 2,5 år.

Kan även tala om att den härliga trotsen har flyttat in, i och för sig var det ett tag sedan. Vilka raseriutbrott hon kan få! Det är bara att ta skydd. Hon kastar allt som kommer i hennes väg! Skriker. Slåss. Grinar. Varje dag när vi cyklat hem från förskolan är det en kamp. Hon vill stanna ute och jag vill gå in. Varje dag blir vi ovänner vid den tidpunkten. Pricken över i:et - båda är hungriga och trötta. Det jag lärt mig är att det absolut inte går att argumentera med henne under dessa utbrott. Oftast, nästan alltid kommer hon efter ett utbrott och säger "flåt mamma" och ger mig en kram.
Vår älskade tjej har en stark vilja.

1 kommentar:

  1. Det är inte roligt med trots. Ett litet tip: ta med nån frukt att ge henne när du hämtat henne. Då brukar det gå lättare :)

    SvaraRadera