tisdag 11 oktober 2011

Om jag får skryta lite

Jag förstår inte riktigt var jag får all energi ifrån.. Håller på att göra lite matlådor för veckan. Kassler & ris (kanske inte Eriks favorit), men nu fick jag bestämma. Dock så är det enkelt och går ganska snabbt. Samtidigt lyssnar jag på Takidas nya (?) låt - you learn.

Jag har haft en LÅNG dag idag. Kom hem strax före 19 ikväll, åkte kring 05-tiden i morse. En stor nackdel var att jag knappt hann vara med Ronja. Hämtade henne i Stöcksjö direkt jag kom hem, stannade inte där länge alls och i bilen hem somnade hon! Trodde vi skulle hinna busa och mysa innan det var läggdags för henne, men icket. Därför la jag henne i våran säng så jag får en liten ronja-dos :)

Praktiken går riktigt bra, 1 vecka har nu gått men det känns som jag varit där betydligt längre. Beror nog på mina långa dagar.
Jag får prova och göra väldigt mycket, idag gick jag med min ssk handledare (går annars mycket med undersköterskorna) och fick prova saker jag aldrig gjort förr. Det är en lärorik praktik. Om jag får skryta lite (vilket jag får, hihi) berättade min ssk handledare att jag var den bästa praktikanten hon haft, från termin 1 alltså (jag hoppas hon haft många praktikanter) :) Kändes jättekul att höra! Det känns kul att dom ger mig mycket ansvar och att dom känner tillit.

Maten är klar så jag ska portionera ut det i lite matlådor, sedan ska jag förbereda mig inför min halvtidsbedömning som äger rum i morgon.

Hörs!

2 kommentarer:

  1. Du kommer bli den bästa sjuksköterskan /barnmorskan. Du kanske till och med får förlösa nåt av mina barn, fast jag vet inte om jag vill att du ska se min mutta. Puss och kram från hon som är bra på att förstöra något som kunde ha varit en fin kommentar

    SvaraRadera
  2. Vad jag är stolt över dig Malin ! (haft lite problem med datorn ) Var stolt och ta emot all uppskattning som du får. Man mår så mycket bättre eller hur ? Kram, mamma

    SvaraRadera