tisdag 2 oktober 2012

Träning & mammakilon


Nu är det dags att ta tag i träningen, ordentligt. Jag har varit ganska duktig på promenader, men nu ska jag öka tempot även där. Raskare & längre promenader. Styrketräning vill jag också prioritera. Löppassen är någon vecka bort. Känns inte helt hundra att börja med det än! Isabella blir 5 veckor i morgon och jag har fortfarande kilon kvar (vilket är fullt normalt) som jag vill bli av med. Jag gick upp 16 kg under graviditeten, jag har gått ner 7kg, vilket innebär att jag har 9 kg kvar. Innan julafton vill jag vara nere på min "normala" vikt. 
Har dock ett STORT problem, mitt sockerberoende! Jag är sötsugen i princip hela tiden. Skulle det stå en godispåse framför mig nu skulle jag vräka i mig den i ett nafs. Det finns ingen hejd! Jag har noll karaktär! Därför får det inte finnas i hemmet! Jag vill skylla mitt sötsug på bland annat snuset (som jag nu hållit mig i från sedan januari). När jag slutade snusa började jag småäta betydligt mer. 
Tänkte därför skriva upp mitt mål här, vilket kanske gör att jag håller mig till de och inte fuskar  som jag annars gör.

MINA MÅL FRAM TILL JULAFTON

1, Godis en dag i veckan (blir min största utmaning)
2, Styrketräning minst 3 ggr/v.
3, Raska promenader, helst varje dag (har hittat en bra sträcka på 5 km)
4, Känna mig starkare och uthålligare.
5, Äta ordentliga mål vilket borde leda till minskat sug på socker mellan målen.
6, Börja löpträna om några veckor.

All annan träning är bonus.

Okej jag börjar så här, det ska vara rimliga mål för mig. Det viktigaste är att lyssna på sin kropp!


2 kommentarer:

  1. Ska jag skicka en påse godis ??? Paketet på väg.
    Inte haft internet på 1 1/2 vecka.
    Kram

    SvaraRadera