onsdag 9 maj 2012

Godmorgon!
Jag ligger fortfarande i sängen. När hände de sist? Jag har varit otroligt frånvarande den sista tiden. En av anledningarna har förstås varit praktiken, min dagar är nästan fullspäckade! Det finns både för och nackdelar med praktiker. Fördelarna är såklart att det är otroligt roligt, jag lär mig massor varje dag, jag får göra det jag brinner för. Det är en otroligt bra erfarenhet när det gäller att förstå det vi läser bland annat. Dock finns det även nackdelar, såklart väger inte dom över för annars hade jag nog hoppat av denna utbildning.
Under praktiken (eller VFU som det egentligen heter) har vi alltid massor med uppgifter som ska utföras på plats (sin avdelning), i form av intervjuer, observationer mm. Vilket brukar ta ganska mycket tid. Där av problemet, det finns inte lika mycket tid över när man varit på praktiken i 8 h.
Dessutom har jag varit så sjukt trött efter varje dag så orken har inte funnits. Nu förstår jag dock varför jag varit så trött, lågt Hb värde. Nu knaprar jag järntabletter som bara den för att återfå lite energi. Min energi är i princip noll. Därav varför jag ligger kvar i sängen nu!

Men jag ska försöka hoppa in i duschen och pigga på mig lite, tänkte skriva lite på mina uppgifter. Vill gärna hinna klart med dom under praktikperioden, för sedan ska det tentapluggas. Det är en stor kurs!

Annars kan jag sammanfatta Ronjas födelsedag som toppen. Hon fick så mycket fint! Vi åt massor med tårta och bullar, precis som det ska vara! Hon var så nöjd efter båda dagarna av firandet :)
Vår stora kloka Ronja. 3 år. Underbar & älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar